Keresőoptimalizálás vagy más néven SEO

Ez, amit írni fogok, lehet nem az lesz, ami tetszeni fog neked vagy talán, azért fog majd tetszeni, mert valaki végre igazat ír erről az egész keresőoptimalizálási, hogyan kerülsz a keresési listák elejére, majd én megmondom, csak bízz meg típusú oldalak győzködései után.

Röviden rólam, több éve foglalkozok weboldalak építésével és programozással, számos nagyobb project fejlesztésben vettem részt, cégeknél. Fejlesztettem már több mobil iOS alkalmazást és indítottam pár nagyobb forgalmú oldalt is. Ennyit a bemutatkozásról, ugorjunk is bele a témába, hogy mi az a keresőoptimalizálás és hogyan kell azt jól csinálni.

Hogyan kerüljek a keresési listák elejére?

Röviden, sok munkával. Nincsen rá egy tuti módszer, főleg most 2020-ban már semmilyen hatásos módszer nincsen, csak az, hogy érdekes oldalt készítesz a saját területeden. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes kulcsszavakra írni egy szöveget, vagyis annyiban igaz, hogy arról írj, amivel foglalkozol, és ne úgy, hogy megpróbálod mindenféle kifacsart szövegekkel, minél több keresési kulcsszót betenni egy szövegbe, mert ez nem fog működni. És miért?

Azért, mert 2020 van és a Google már mesterséges intelligenciát használ, az az AI van a keresési algoritmus mögött, amit a Google már több éve több 100 programozóval a lehető legtökéletesebbre fejlesztett. Esélyed sincsen már manipulálni a keresési találatokat, vagy ha ezt durván csinálod, mondjuk telerakod a szövegedet a keresési kulcsszóval, amire szeretnél előre kerülni és ezt olyan mértékben teszed, hogy az már egy emberi olvasásra is zagyvaság, azt a Google rendszeri is ki fogja szúrni és büntetni fogja érte az oldaladat. Pár éve még azt lehetett mondani, hogy oké rakd mondjuk 7%-ra a kulcsszavakat egy oldalon és akkor majd előre kerülsz, NEM, ez most már egyáltalán nem fog működni, sőt ártani fog neked!

És akkor mi fog működni?

Azért persze marad pár módszer, amivel sokat tudsz segíteni az oldalad helyezésén. De gondold át, hogy mi az a cél, amit kitűztél magad elé. Egy új weboldal nem fogja megelőzni a régen első helyen lévő megbízható oldalakat, ilyen gyorsan nem fognak cserélődni. A legjobb esetben is hónapok alatt szép lassan tudod megmászni a keresési ranglétrát. Van pár stratégia, ami biztosan segít, ezeket itt felsorolom.

A SEO stratégia 3 pillére

1. Technológiai SEO

Ez lényegében azt jelenti, hogy az oldalad megfeleljen a mai követelményeknek. Ne legyen lassú, úgy mondanám, hogy maximum 2 másodpercen belül töltődjön be, ne legyenek benne hibák, főleg tört linkek, amire 404-es hibaüzenetet kapsz. Legyen mobilra optimalizált, mert például a mobiltelefonon a Google keresésekben csak akkor jelensz meg jól, ha szupergyors és reszponzív, más néven mobilbarát az oldalad. Ha ezeket nem csinálod meg, akkor tulajdonképpen esélyed sincsen előre kerülni.

1. Linképítés

Ez, ami nagyon sokat segíthet, de pont ugyanannyira árthat, ha rosszul csinálod. Itt nem szabad attól eredményeket várnod, hogy mindenféle linkeket vásárolsz olyan oldalaktól, akik ilyeneket kínálnak. Egyátalán nem szabad ilyen linkkatalógusokat használnod. Segítek abban, hogyan és honnan szerez linkeket az oldaladra, amik segítenek.

3. A honlap tartalma

A legfontosabb és itt nem úszod meg könnyen. Lényegében szöveget kell írni az oldaladra a megfelelő témában, amit rendszeresen frissítesz. A látogatóidnak kell írni, nem pedig a Google keresőnek. És több oldalt, nem elég pár oldal, hanem inkább olyan 17 oldal után leszel versenyben. Ezeknek is megvan a pontos formátuma, hogy azt miként kell egy jó honlap szövegformátumot elkészíteni, hogy arra a legnagyobb értékelést adja a kereső neked, ebben tudok segíteni, van profi szövegíró is a csapatunkban.

Hogyan fogunk dolgozni?

Weboldal technológia vizsgálat:  megnézem, ha van már létező weboldalad, hogy milyen teljesítményt nyújt, erre pontos eszközök vannak, nem csak úgy szubjektív módon, hanem a Google által javasolt elemző eszközök eredményei szerint. Nem feltétlen probléma, ha nem túl szép az oldalad, de legyen gyors, hibátlan és mobilbarát. Ha ezekkel probléma van, akkor erre tanácsot adok és javítjuk. Ha még nincsen oldalad, akkor elkészítünk egy olyat, ami megfelelő neked és még szép is lesz.

SEO stratégia elkészítése: Ez az első lépés, meg kell határozni a célokat és azok közül mi az álom és mi a valóban elérhető. Ugyanis olyat ne is képzelj el, hogy nagyon népszerű kulcsszavakra előre kerülsz pár hónap alatt pikk-pakk egy új oldallal. Ha valaki ezt állítja, az egyetlen dolog, ami meg fog történni veled, hogy lecsapolják a pénztárcádat és majd bemondanak valami olyasmit, hogy sajnos túl nehéz a piac, most épp volt egy olyan Google frissítés, ami elrontotta a teljesítményt, szóval valami hasonlóval fognak majd téged megetetni.

Versenytárselemzés készítése: Ez viszonylag egyszerű, megnézzük a versenytársaidat, ki mit csinált, hogyan teljesít a keresésekre, mit rontott el vagy mit csinált jól. Ami jó és működik, az láthatólag működik, szóval azt megpróbáljuk beépíteni a stratégiába mi is.

Kulcsszókutatás: Meghatározzuk a célokhoz leginkább megfelelő legalább 100 keresési kulcsszót, mihez igazítjuk az oldalad stratégiáját. Ehhez készítünk egy ütemtervet és technológiailag és felkészítjük erre az oldaladat.

SEO Szövegírás: Ezen nagyon nagyon sok múlik, kell legalább 20 jó minőségű oldaladnak lennie, hogy a google egyáltalán komolyan vegye az oldaladat. És ez nem csak SEO tartalom megírása, hanem mint írtam ide a látogatóidnak tetsző tartalmak, amik megfelelnek a céloknak, azaz releváns SEO tartalom. Ez legalább oldalanként 2000 szót jelent, megfelelő szövegbontásban. A mondanivalódnak érdekesnek kell lennie, ami megfogja valahogy az embereket, sőt az a legjobb, ha ezt megosztják vagy hivatkoznak rád. Válj a saját területed szakértőjévé vagy legalább az jöjjön le, amikor olvassák a weboldalt. Ebben tudunk segíteni, van a csapatnak egy újságíró tagja, aki nagyon jó cikkeket tud írni és nem drága. Ezt a cikket nem ő írta, hanem én, szóval ennél jobbra számíts.

Nyomonkövetés: A honlapod eredményeit jól és hitelesen lehet mérni a Google Analytics és Kereső konzol segítségével.

Scroll to Top